Hoe kijkt men in Dukenburg naar de Nijmeegse woonproblemen?

Door Campagneteam op 8 maart 2018 18:43

Hoe kijkt men in Dukenburg naar de Nijmeegse woonproblemen?

De woonproblemen in Nijmegen gaan ons aan het hart. Wij vinden het schandalig dat de wachttijd voor een huurwoning gemiddeld 18 jaar is. Daarom stellen wij ook voor om woningen anders te verdelen, zodat Nijmegenaren het huis kunnen krijgen wat ze nodig hebben. De ChristenUnie vindt het extra belangrijk om in gesprek te gaan over woningnood met burgers zelf. Met welke woningzorgen zitten zij? Welke problemen herkennen zij?

Afgelopen woensdag stond de ChristenUnie Nijmegen daarom dan ook op straat bij winkelcentrum Dukenburg om te praten over wonen in Nijmegen. Van een hoop kiezers hoorden wij dat ze het een groot probleem vinden. Samen hebben we gekeken naar oplossingen voor dit probleem, zoals meer bijbouwen, woningen eerder verdelen en slim omgaan met leegstand. We kijken wat dat betreft terug op een geslaagde middag.
De ChristenUnie wil voor u werken aan de wachttijden, woningbouw op maat en nieuwe aanpak voor leegstand. Daarvoor vragen we 21 maart uw stem, uw steun en input!