Verkiezingen 2018

Welkom op de verkiezingspagina van ChristenUnie Nijmegen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. In de zijbalk kan u alvast ons verkiezingsprogramma vinden. In de loop van de campagne zullen wij onze site verder vullen.

Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met ons campagneteam.

1. banner_cunijmegen
    Foto nummer 2 - Eemke Euverman-Schaeffer
    Door Eemke Euverman-Schaeffer op 14 maart 2018

Twee vragen stellen we aan #2 op de lijst, Eemke, en ze reageert in veel woorden terug. Zeker een politica in spé. Allereerst vroegen we 'Waarom wil je politiek actief worden?' en als tweede waar ze voor wil strijden. Haar reacties, in her kort.

Lees meer over "Eemke Euverman-Schaeffer: "door de stad te koesteren, kun je ook de nodige zorg geven""
  2. Bijbel-webformaat
    Door Campagneteam op 14 maart 2018

De Bijbel als richtlijn: praktisch en inspirerend

De ChristenUnie ziet de Bijbel als richtlijn voor rechtvaardige politiek. In dit bericht laten we Renata Dijkstra en Pieter Wesseling aan het woord. Beiden met een eigen geluid dat zij uit de Bijbel halen. Waar haalt u inspiratie uit voor uw (politieke) handelen?

Lees meer over "De Bijbel als richtlijn: praktisch en inspirerend"
  3. onze kandidaten 1
    Door Campagneteam op 14 maart 2018

Plaatselijk bestuurswerk & hun motivatie voor de lijst

Jan Dirk Stam & Hans Harmannij zijn betrokken Nijmegenaren die niet alleen tijdens de campagne maar ook daar buiten hard werk leveren voor ChristenUnie Nijmegen. Wat drijft deze mannen? We vragen het penningmeester Hans Harmannij en voorzitter Jan Dirk Stam

Lees meer over "Plaatselijk bestuurswerk & hun motivatie voor de lijst"
  4. WhatsApp Image 2018-03-14 at 20.12.41
    pp2
    Door Arjan Westerveld op 14 maart 2018

Arjan Westerveld: "De lokale democratie doet er toe"

Bij de vorige campagne (2014) heb ik al van dichtbij mogen zien hoe waardevol het verhaal van de ChristenUnie kan zijn. Zeker voor een stad als Nijmegen. Na de campagne heb ik de taak van secretaris van de plaatselijke afdeling op mij genomen en nu sta ik op plek 10 van onze mooie kandidatenlijst. Ik ben Arjan Westerveld, politicoloog en nu bezig met een master bestuurskunde. Daarnaast loop ik stage bij Democratic Challenge, een initatief voor verbetering van de lokale democratie.

Lees meer over "Arjan Westerveld: "De lokale democratie doet er toe""
  5. IMG_8596
    Door Campagneteam op 8 maart 2018

Hoe kijkt men in Dukenburg naar de Nijmeegse woonproblemen?

De woonproblemen in Nijmegen gaan ons aan het hart. Wij vinden het schandalig dat de wachttijd voor een huurwoning gemiddeld 18 jaar is. Daarom stellen wij ook voor om woningen anders te verdelen, zodat Nijmegenaren het huis kunnen krijgen wat ze nodig hebben. De ChristenUnie vindt het extra belangrijk om in gesprek te gaan over woningnood met burgers zelf. Met welke woningzorgen zitten zij? Welke problemen herkennen zij?

Lees meer over "Hoe kijkt men in Dukenburg naar de Nijmeegse woonproblemen?"