Blogs per auteur

1. Bijbel-webformaat
    Door Campagneteam op 14 maart 2018

De Bijbel als richtlijn: praktisch en inspirerend

De ChristenUnie ziet de Bijbel als richtlijn voor rechtvaardige politiek. In dit bericht laten we Renata Dijkstra en Pieter Wesseling aan het woord. Beiden met een eigen geluid dat zij uit de Bijbel halen. Waar haalt u inspiratie uit voor uw (politieke) handelen?

2. onze kandidaten 1
    Door Campagneteam op 14 maart 2018

Plaatselijk bestuurswerk & hun motivatie voor de lijst

Jan Dirk Stam & Hans Harmannij zijn betrokken Nijmegenaren die niet alleen tijdens de campagne maar ook daar buiten hard werk leveren voor ChristenUnie Nijmegen. Wat drijft deze mannen? We vragen het penningmeester Hans Harmannij en voorzitter Jan Dirk Stam

3. IMG_8596
    Door Campagneteam op 8 maart 2018

Hoe kijkt men in Dukenburg naar de Nijmeegse woonproblemen?

De woonproblemen in Nijmegen gaan ons aan het hart. Wij vinden het schandalig dat de wachttijd voor een huurwoning gemiddeld 18 jaar is. Daarom stellen wij ook voor om woningen anders te verdelen, zodat Nijmegenaren het huis kunnen krijgen wat ze nodig hebben. De ChristenUnie vindt het extra belangrijk om in gesprek te gaan over woningnood met burgers zelf. Met welke woningzorgen zitten zij? Welke problemen herkennen zij?

4. onze kandidaten 2
    Door Campagneteam op 5 maart 2018

Onze thema's: Waarom zijn die nou juist belangrijk?

Waarom kiest de ChristenUnie Nijmegen nou juist voor de standpunten die je terug  ziet in de campagne? Merijn van der Mooren (sinds 2007 actief bij de ChristenUnie in Nijmegen, rechts boven) "Bij de ChristenUnie vind ik de thema's die ik niet terug vind bij andere partijen.  Bijvoorbeeld eenzaamheid: Als eerste partij in Nijmegen heeft de ChristenUnie in 2010 eenzaamheid als politiek thema neergezet. Zo stelden we o.a. voor om een buurthuiskamer te realiseren."