Onze thema's: Waarom zijn die nou juist belangrijk?

onze kandidaten 2
Door Campagneteam op 5 maart 2018 19:52

Onze thema's: Waarom zijn die nou juist belangrijk?

Waarom kiest de ChristenUnie Nijmegen nou juist voor de standpunten die je terug  ziet in de campagne? Merijn van der Mooren (sinds 2007 actief bij de ChristenUnie in Nijmegen, rechts boven) "Bij de ChristenUnie vind ik de thema's die ik niet terug vind bij andere partijen.  Bijvoorbeeld eenzaamheid: Als eerste partij in Nijmegen heeft de ChristenUnie in 2010 eenzaamheid als politiek thema neergezet. Zo stelden we o.a. voor om een buurthuiskamer te realiseren."

Ook Daniël Petri (onder rechts) ziet dat verschil: "Het is belangrijk om mensen die het moeilijk hebben te helpen. God zegt dat tegen ons. Daarom is het belangrijk dat de ChristenUnie mee mag beslissen met de gemeenteraad. Zo zal vrijwilligerswerk in Nijmegen makkelijker moeten worden."

Kandidaat Aline Tuls (onder links) beziet weer een geheel andere groep waar de gemeente Nijmegen voor moet knokken: de student. "Vijf jaar geleden kwam ik als student naar Nijmegen en heb ik een fantastische tijd in deze mooie stad gehad. Ditzelfde gun ik de volgende generaties studenten en jongeren." Doortrekken van snelfietsroutes naar de binnenstad, een veilig en volwaardig fietspad langs de Graafseweg en tegelijkertijd het behoud van voldoende groen in de stad staan dan ook hoog op de agenda van de ChristenUnie Nijmegen.

"De ChristenUnie wil voorkomen dat hoogopgeleiden na hun studietijd wegtrekken uit Nijmegen, bijvoorbeeld door te stimuleren dat zij nieuwe bedrijven opzetten. Daarnaast maakt ze zich hard om wonen voor iedereen toegankelijk te maken middels een rechtvaardiger verdeelsysteem voor huurwoningen, meer aanbod aan
huurwoningen en doorstroming naar de koopmarkt," benadrukt Aline Tuls.

Drie verhalen van mensen die Nijmegen nog niet iets waardevoller willen maken, jij toch ook? Stem dan 21 maart op de ChristenUnie Nijmegen!